Cele mai frecvente întrebări
Cum pot obţine user şi parolă pentru acces în internet banking daca nu sunt clientul bancii?
Daca nu sunteti client Idea Bank este necesar sa ajungeti intr-una din sucursalele noastre pentru a va deschide cont si a activa serviciul de internet banking Idea::myBank. Ulterior, primiti prin SMS utilizatorul si parola pentru accesarea serviciului.
Am cont dechis la Idea Bank, cum pot sa-mi activez serviciul de internet banking?
Pentru activarea serviciului de internet banking Idea::myBank puteti contacta Idea:: call center la *4455 sau sa va prezentati intr-una dintre sucursalele Idea Bank
Ce metode de autentificare am la dispoziție pentru accesarea aplicației de internet banking?
Aveti posibilitatea de a va conecta in aplicatia de internet banking utilizand Idea::mToken, aplicatie de tip token instalata pe telefonul dumneavoastra. Prin intermediul acestuia puteti alege varianta de autentificare cu mesaj Push sau cu cod unic generat de mToken
De pe ce dispozitive pot accesa aplicatia de Internet Banking?
Puteti accesa Idea::myBank de pe orice dispozitiv (mobile, tableta, laptop, PC)
Cum imi descarc si activez aplicatia mtoken? Ce tipuri de telefon suporta aplicatia?
"Aplicatia Idea::mToken poate fi descarcata din Google Play sau Apple Store si instalata pe telefonul dumneavoastra smart. Tipurile de telefon suportate sunt urmatoarele: - pentru Android, minim Android 4.4.4 - pentru Iphone, minim iOS 8.x"
Ce trebuie sa fac dacă am schimbat telefonul pe care era instalată aplicația mobile token?
In aplicatia Idea::mToken de pe vechiul telefon, din Setari folositi optiunea Migreaza token pentru a obtine codurile de activare a noii aplicatii. Instalati apoi aplicatia pe noul telefon si activati-o!
Ce trebuie sa fac pentru reactivarea aplicatiei mobile token in cazul in care am pierdut telefonul pe care era instalată aplicația?
Instalati aplicatia Idea::mToken din Google Play sau Apple Store, iar pentru activarea aplicatiei puteti contacta Idea:: call center la *4455 pentru obtinerea codurilor de activare sau sa va prezentati intr-una dintre sucursalele Idea Bank
Ce trebuie să fac dacă am uitat codul PIN al aplicatiei mobile token?
In acest caz este necesar sa dezinstalati aplicatia Idea::mToken si sa o reinstalati din Google Play sau Apple Store. Pentru activarea aplicatiei, puteti contacta Idea:: call center la *4455 pentru obtinerea codurilor de activare sau sa va prezentati intr-una dintre sucursalele Idea Bank
Cum imi activez functionalitatea de biometrie pe mobile token?
Functionalitatea de biometrie poate fi activata din sectiunea "Setari" a aplicatiei Idea::mToken
Ce fac daca am sters din greseala aplicatia de mobile token?
Instalati Idea::mToken din Google Play sau Apple Store, iar pentru activarea aplicatiei puteti contacta Idea:: call center la *4455 pentru obtinerea codurilor de activare sau sa va prezentati intr-una dintre sucursalele Idea Bank
În cazul în care îmi uit parola de logare, cum pot intra în posesia unei noi parole?
In order to reset the login password in internet banking it is necessary to contact Idea :: call center at * 4455
Ce fac in cazul în care îmi blochez accesul la internet banking?
Pentru deblocarea contului de internet banking este necesar sa contactati Idea:: call center la *4455
Ce fac in cazul in care am suspiciuni privind accesul neautorizat la contul meu?
Contactati imediat Idea::call center la *4455 si solicitati blocarea accesului la internet banking
Exista limite de tranzactionare in IB? Cum se pot modifica limitele ?
Da, exista limite de tranzactionare in IB iar modificarea acestora se poate face prin contactarea Idea:: call center la *4455
Pot deschide un cont din platforma Idea::myBank? Cum il pot inchide?
Da, pot fi deschise conturi curente din sectiunea "Produse" insa pentru inchiderea acestora este necesar sa va prezentati intr-o sucursala Idea Bank
Cum fac o plata in lei? Sau in valuta?
Atat platile in RON cat si cele in valuta se realizeaza din meniul "Plati". Pentru platile in RON se selecteaza "Plata in RON", iar pentru cele in valuta, "Plata in valuta"
Cum pot să verific dacă o plata a fost procesata?
Se poate verifica statusul unei plati din meniul "Plati", submeniul "Verifica starea platilor"
Ce trebuie să fac dacă am introdus o plată cu data procesarii greşită?
Daca a fost aleasa o data din viitor pentru efectuarea tranzactiei, aceasta poate fi anulata din meniul "Plati", sectiunea "Verifica starea platilor"
Cum se poate anula o tranzacţie procesată?
O tranzactie procesata nu poate fi anulata
Da, pot fi deschise depozite din sectiunea "Produse"
Da, pot fi deschise depozite din sectiunea "Produse"
Imi pot vedea depozitele constituite şi caracteristicile lor?
Da, depozitele constituite si caracteristicile acestora pot fi vizualizate accesand din meniu sectiunea "Depozite"
Pot lichida un depozit prin intermediul aplicației IB@ank?
Da, lichidarea depozitului este posibila din meniul "Depozite", accesand din optiuni "Inchide depozit"
Imi pot gestiona cardul din aplicatia de IB?
Da, aveti posibilitatea prin intermediul aplicatiei de internet banking, din meniul "Carduri", sectiunea "Gestionare card" sa reemiteti sau sa blocati cardul pe care il detineti
Pot modifica limitele cardului din aplicatia de IB?
Da, aveti posibilitatea prin intermediul aplicatiei de internet banking, din meniul "Carduri", sectiunea "Limite card" sa modificati limitele de tranzactionare pe diferite canale: ATM, POS sau internet.
Pot face plati recurente?
Da, este posibila efectuarea unei plati recurente din meniul Plati, sectiunea "Plati recurente"
O altă persoană (prieten, familie, etc.) poate avea acces la aplicaţia Idea::myBank cu acelaşi cod de utilizator şi token?
Toate datele de conectare sunt strict personale. Acestea pot fi utilizate doar de catre titularul contului/utilizator.
Care sunt orele limită de procesare a operațiunilor în valută prin intermediul aplicației Idea::myBank?
Pentru verificarea orelor limita consultati Programul de procesare tranzacții existent pe site-ul bancii
Care sunt comisionele percepute pentru operatiunile din IB? Dar comisionul de administrare?
Pentru verificarea comisioanelor consultati lista de tarife si comisioane existenta pe site-ul bancii
Cum fac un schimb valutar? La ce curs? Se poate negocia cursul de schimb?
Puteti efectua un schimb valutar din meniul principal, sectiunea schimb valutar. Acesta se realizeaza la cursul din momentul executarii tranzactiei. Se poate negocia un schimb valutar prin intermediul aplicatiei de internet banking, de regula pentru sumele mai mari de 10000 EUR sau echivalent
Pot vizualiza un total al sumelor din conturi?
Da, totalul sumelor existente pe cont poat fi vizualizat pe pagina principala a aplicatiei prin intermediul sectiunii Situatie financiara
Ce inseamna beneficiar de incredere?
By setting up a trusted beneficiary, it will no longer be necessary to confirm the transactions made to the chosen person.
Pot salva sabloane/modele pentru platile mele?
Da, pot fi salvate atat sabloane de plati cat si beneficiari de incredere pentru care se executa plati fara a mai fi necesara autorizarea de fiecare data
Am nevoie de o aplicatie antivirus pe calculatorul de pe care accesez aplicatia de IB?
Da, recomandam instalarea unei aplicatii antivirus deoarece la fiecare conectare pe internet banking va expuneti pericolelor virusilor. Virusii informatici reprezinta programe software create in diverse scopuri precum furtul de identitate.)
Îmi pot vedea istoricul tranzacțiilor? Pe ce perioada pot genera un extras de cont?
Istoricul tranzactiilor poate fi verificat prin intermediul ecranului "Istoric tranzactii" iar perioada pe care le puteti vizualiza este nelimitata
Este comisionată accesarea extrasului de cont prin internet banking?
Nu, nu se percepe un comision pentru generarea unui extras de cont din internet banking
Pot vizualiza suma minima de plata la cardul de credit ?
Atat suma minima de plata, cat si toate detaliile legate de card pot fi vizualizate in sectiunea "detalii card"
Pot primi informaţii din partea Băncii prin secțiunea mesagerie fără să fie necesar sa mă deplasez la sediul sucursalei?
Da, in sectiunea mesajerie aveti posibilitatea de a primi diverse oferte, notificari, informari din partea bancii, dar si de a transmite mesaje catre banca
Cum pot trimite mai departe dovada unui ordin de plată efectuat prin internet banking?
Dovada poate fi descarcata pe dispozitivul utilizat pentru accesarea aplicatiei si transmisa prin diverse modalitati (ex. mail)
Care sunt furnizorii de utilități către care pot plăti facturi de utilități?
Furnizorii de utilitati disponibili sunt : Enel Energie SA Enel Energie Muntenia
Care sunt tranzacțiile care se pot fi efectuate prin intermediul aplicației de internet banking?
Prin intermediul Idea::myBank pot fi realizate transferuri intre conturi proprii, plati in RON sau alte valute, plati recurente, utilitati si schimburi valutare.
De unde se pot face schimburi valutare?
Există două modalități principale de a ajunge la pagina de schimburi valutare: 1. Din pagina prinicipala prin intermediul actiunilor rapide daca a fost setat schimbul valutar 2. Din meniul principal alegand schimb valutar
În ce interval de timp se pot realiza schimburi valutare?
Schimburile valutare pot fi realizate in orice moment in care sunteti conectat in aplicatia de internet banking
Ce comisioane sunt aplicate la tranzacțiile de schimb valutar?
Nu sunt aplicate comisioane pentru tranzactiile de schimb valutar
Cum pot să efectuez un schimb valutar dacă nu am cont deschis pe o anumită valută?
Pentru a putea efectua schimbul valutar pot fi deschise conturi in diverse valute din sectiunea "Produse"
Cum pot să văd cursurile bancii la o anumită dată?
Prin intermediul Idea::myBank poate fi vizualizat cursul la o anumita data din submeniul "Curs Valutar"
Care este modalitatea de obţinere a confirmării plăţii?
Confirmarea platii poate fi exportata din submeniul "Istoric tranzactii" in format PDF, CSV sau XLS
Am posibilitatea sa vad in timp real tranzactiile efectuare?
Da, toate tranzactiile in functie de statusul lor pot fi vizualizate in sectiunea Plati, submeniul Verifica starea platilor
Pot sa inchid conturile pe care le am direct din aplicatia de internet banking?
Nu pot fi inchise conturile din internet banking. Pentru inchidere este necesar sa ajungeti intr-o sucursala Idea::Bank
Pot sa imi activez pachete de alerte SMS din internet banking?
Nu exista posibilitatea activarii pachetului SMS alerte din Idea::myBank, acest serviciu poate fi activat in orice sucursala Idea Bank
Pot sa imi modific datele de contact din internet banking?
Din sectiunea "SelfCare" exista posibilitarea de modificare a adresei de contact
Pot sa transmit mesaje catre banca din aplicatia de online banking?
Da, aveti posibilitatea de a transmite diverse informari catre banca prin intermediul sectiunii "Mesajerie"
In cazul in care imi pierd cardul, am posibilitatea sa il blochez din aplicatia de internet banking?
Da, exista posibilitatea de blocare temporata a cardului din Idea::myBank.
In ce format pot sa imi descarc extrasul de cont?
Extrasul de cont poate fi descarcat in format PDF